Jak pokazują badania, już blisko 32% Polaków cierpi na choroby dietozależne1. Szacuje się również, że niewłaściwe odżywianie powoduje aż 80 różnych chorób2. Nie jest jednak za późno na odwrócenie tej, nadal pogłębiającej się, tendencji. Skutecznym wsparciem, sprawdzonym w wybranych krajach w Europie, może być niezależny system znakowania żywności Nutri-Score. Pokazując w uproszczony sposób wartość żywieniową danego produktu, znacznie ułatwia on konsumentom dokonywanie prawidłowych wyborów żywieniowych. Na wprowadzenie tego oznakowania zdecydowała się już m.in. spółka Danone, jako jeden z pierwszych producentów w Polsce. Teraz firma łączy siły z uznanymi instytucjami naukowymi i społecznymi, innymi producentami żywności oraz popularnymi sieciami handlowymi, by wspólnie przekonać Polaków do podejmowania świadomych decyzji żywieniowych.
Nawyki żywieniowe zaczynają się od zakupów
Według badania Instytutu Kantar, przeprowadzonego na zlecenie spółki Danone3, aż 62% z nas sprawdza w sklepie etykiety produktów, które chce kupić. To dobra wiadomość, ponieważ świadome decyzje zakupowe to te, które biorą pod uwagę nie tylko walory smakowe produktu, ale również m.in. jego wartość odżywczą. Jednak pomimo obecności szczegółowych informacji o składzie na opakowaniach, konsumenci bardzo często nie wiedzą, jak wybierać wartościowe produkty spożywcze – brakuje nam często specjalistycznej wiedzy, by poprawnie zinterpretować informacje widoczne na opakowaniu. Trudność stanowi np. tabela wartości odżywczej - aż 93% konsumentów deklaruje, że gdyby informacje o wartościach odżywczych były łatwiejsze do zrozumienia, zachęciłoby to ich do zapoznania się z nimi.
„Osoby, które sprawdzają wartość odżywczą, robią to najczęściej już przy półkach sklepowych. Niestety często informacje podane na opakowaniu są zbyt trudne do zrozumienia dla osób nie posiadających specjalistycznej wiedzy. Dlatego proste i rzetelne oznaczenie może pomóc podjąć w sklepie świadomą decyzję w krótkim czasie. Jesteśmy przekonani, że Nutri-Score jest systemem, który okaże się realnym wsparciem dla konsumentów w podejmowaniu decyzji żywieniowych.” – mówi Ewa Gayny, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych Danone.
Nutri-Score od A do E
Nutri-Score składa się z 5 liter i odpowiadających im kolorów – jest prosty w interpretacji, stanowi gotową, całoś...
Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem