Codzienne aktywności, podejmowane na poziomie jednostek, a także całych grup społecznych, nie pozostają bez znaczenia dla środowiska, którego stan, ma z kolei znaczenie dla ludzkiego zdrowia. To dlatego troska o oba te obszary – zarówno o planetę, jak i zdrowie – powinna być priorytetem dla nas wszystkich. Jednak aby takie starania przyniosły zamierzony skutek i obróciły się na korzyść Ziemi i jej mieszkańców, powinny być realizowane w sposób nie tylko przemyślany, ale też konsekwentny. Odpowiedzią jest strategia DANONE One Planet. One Health, która pozwoli zrealiować konkretne zobowiązania, aby nam wszystkim żyło się lepiej i zdrowiej.
Dostarczając każdego dnia produkty na nasze stoły, mamy świadomość swojej odpowiedzialności za środowisko i stan zdrowia konsumentów. Właśnie dlatego zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna to główne filary funkcjonowania spółek DANONE. Wypracowanie strategii DANONE One Planet. One Health pozwala nam w sposób przemyślany, a zatem i skuteczny realizować nasze plany. Pandemia COVID-19 sprawia zaś, że potrzeba zmian jest jeszcze większa i musi dziać się szybciej. Polacy kładą bowiem nie tylko coraz większy nacisk na kwestie zdrowotne, ale też środowiskowe. Myślę więc, że jako społeczeństwo i firma wkraczamy w nowy etap działań na rzecz planety i jej mieszkańców – mówi Paulina Kaczmarek, Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w DANONE.
ONE PLANET. ONE HEALTH – JEDNA PLANETA. JEDNO ZDROWIE
Potwierdzając swoje ambicje i zaangażowanie w rewolucję żywieniową i chęć kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych na wszystkich etapach życia, DANONE opierając się na swojej wizji One Planet. One Health, wyznaczył kluczowe obszary, w ramach których prowadzi liczne projekty usprawniające.
Klimat
Firma DANONE jest świadoma wyzwań klimatycznych, w związku z czym od lat skrupulatnie mierzy emisję dwutlenku węgla do atmosfery w procesach produkcyjnych oraz podejmuje starania mające na celu jego redukcję. Tym sposobem, globalnie, w ciągu ostatnich 10 lat zmniejszyła emisję gazów cieplarnianych o 40% w całym cyklu życia produktu. Z kolei spółki DANONE w Polsce tylko w ciągu ostatnich dwóch lat zredukowały emisję CO₂ o 20%. Notuje się również mniejsze zapotrzebowanie na energię – spółki DANONE na przestrzeni minionych dwóch lat obniżyły poziom jej zużycia o 5%. Warto też zaznaczyć, że postawiony przez firmę cel pozyskiwania 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do 2030 roku został już osiągnięty w lokalnych fabrykach DANONE w Polsce. Na tym też jednak nie koniec. Zgodnie z założeniami Polityki Klimatycznej DANONE, firma dąży do osiągnięcia do 2050 roku neutralności emisyjnej (zerowa emisja netto) w całym łańcuchu wartości. Strategia ta obejmuje również działania offsetowe pozostałych emisji, polegające na finansowaniu projektów obejmujących tereny zielone, które służą jako naturalne pochłaniacze dwutlenku węgla.
Woda
DANONE od lat podejmuje kroki w kierunku ochrony zasobów wody, m.in. poprzez pozyskiwanie jej w sposób zrównoważony i konsekwentne minimalizowanie jej wykorzystania w procesach produkcyjnych. Dodatkowo, aby zwiększyć retencję...
Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem